Komputer nie startuje

Gdy, pomimo prawidłowego zasilenia komputera i kliknięciu przycisku „POWER” na froncie obudowy, komputer się nie włącza oraz nie reaguje w żaden sposób, mamy do czynienia z jedną z przyczyn:

– nie przełączony w stan „ON” wyłącznik z tyłu komputera (wyłącznik taki występuje tylko w niektórych komputerach) – w przypadku sprzętu stacjonarnego,
– awaria bezpiecznika w zasilaczu,
– awaria zasilacza (bardziej złożona),
– awaria płyty głównej,
– awaria przycisku „POWER”,
– uszkodzenie mechaniczne komputera.

Jedną z najpoważniejszych i tym samym najkosztowniejszych usterek sprawiających, że komputer się nie włącza, jest usterka płyty głównej. Częstą przyczyną takiej usterki jest wada układu graficznego, ale również uszkodzenia w obrębie układu zasilania

Jeśli stwierdzą Państwo, że brak reakcji komputera nie jest spowodowany niewłaściwą pozycją wyłącznika z tyłu obudowy komputera, należy skontaktować się z serwisem. Wynika to z faktu, że usunięcie pozostałych, spośród wymienionych usterek, w warunkach domowych może okazać się niemożliwe, a wręcz szkodliwe dla pozostałych elementów komputera.

Jeśli jednak Państwa komputer startuje lecz uruchamia się nie tak jak powinien, prosimy wybrać jeden z tematów usterek towarzyszących uruchamianiu lub skontaktować się z nami celem zdiagnozowania usterki:

– komputer zawiesza się,

– komputer wyłącza się lub restartuje,

– pojawia się niebieski ekran z informacją o błędzie,

– komputer usiłuje uruchomić się w trybie awaryjnym,

– komputer uruchamia się, lecz robi to stanowczo za długo,

– komputer wydaje dźwięki alarmowe z głośnika,

– pojawia się informacja o konieczności rejestracji,

– pojawia się informacja o legalności systemu.

Te i pozostałe, opisane na naszej stronie usterki, znajdą Państwo w menu Usterki.

Musimy natomiast zaznaczyć, że artykuł ten dotyczy jedynie najpowszechniej występujących problemów z uruchamianiem komputera. Jeśli zatem żadna z powyższych pozycji nie charakteryzuje objawów występujących w Państwa komputerze, zachęcamy do kontaktu z nami, celem uzyskania bardziej szczegółowej diagnozy.

Jeśli Państwa komputer nadal objęty jest gwarancją, a usterka nie ma związku z uszkodzeniem mechanicznym komputera, prosimy o kontakt bezpośrednio z serwisem gwarancyjnym firmy Dell, poprzez zakładkę „obsługa techniczna”.